.

.

Monday, 15 February 2016

Ready Made



RM 150, siap pos.
Sila beri saiz/ukuran kepala, alamat dan no hf.
Wasap 019-2414928
SOLD !

nama tanjak masih dalam siasatan, walau ada yang kata ini Lang Menyongsong Angin Perak, mungkin berdasarkan buku Destar Warisan M'sia tulisan arwah Wan Yahya. Bila saya pergi belajar di Perak, lain pula bentuknya Lang Nyongsong Angin ni ... nak kata takda, dlm buku cik wan ada. Nak kata ada, sy belajar bukan begini bentuknya. Jadi, yang paling selamat, masih dalam siasatan. Masa pergi solat di Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar. Sy menyinggah ada rumah apa tah di sebelah masjid tu, dah macam pondok nk roboh tak berjaga. 

Ada banyak foto, dan TERSELIT kerabat yang memakai karangan sebegini, tapi tak tahu pula namanya. Jadi, mcm saya cakap tadi, senang cerita dan selamat ... MASIH DALAM SIASATAN ... Kalau ikut buku CIk Wan Yahya mmg ada karangan sebegini. Jadi, kalau tanya saya ... kena ikut buku atau belajar ... jawapan sy akan berbeza. Wuallahua'lam. Betul ke tak betul karangan Cik Wan tu aku tak tau ... tak berani nk cakap ... benda pun dah terbit ... tapi kalau ikut aturan/cara ikatan/melipat tanjak Perak mmg boleh dpt karangan ini.

Ada juga yang guru saya cakap ada satu gambar dalam buku lama, digarap mungkin berdasarkannya, sedangkan lipatan dalam gambar itu jika diamati sudah terbuka sedikit.

0 comments:

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP